Bursa

BURSA VALİLİĞİNDEN ORMANLAR İÇİN KIRMIZI ALARM: GİRİŞLER YASAKLANDI

Bursa Valiliği, yaz mevsiminde artan sıcaklıklar ve orman yangını riskine karşı kapsamlı tedbirler aldığını duyurdu.

Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından alınan karar doğrultusunda, Bursa genelindeki ormanlık alanlara girişler 20 Haziran 2026 ile 15 Ekim 2026 tarihleri arasında yasaklandı.
Valilikten yapılan açıklamada, ülkemizin en önemli doğal zenginlikleri arasında yer alan ormanların korunması amacıyla çeşitli önlemlerin hayata geçirildiği belirtildi. Yasak kapsamında, belirlenen mesire alanları ve tabiat parkları dışındaki tüm ormanlık alanlara araçla veya yaya olarak giriş yapılamayacak.

MANGAL VE ATEŞ YAKMAK DA YASAK!

Alınan kararlar kapsamında ormanlık alanlarda mangal yakılması, tüp kullanılması, nargile içilmesi ve her türlü ateş yakılması da yasaklandı. Yetkililer, vatandaşların özellikle sıcak yaz günlerinde yangın riskine karşı azami hassasiyet göstermelerini istedi.

ANIZ VE BİTKİ ÖRTÜSÜ YAKILMAYACAK!

Orman içi ve orman çevresindeki köy ve mahallelerde anız, bağ, bahçe, zeytinlik ve tarla temizliği amacıyla ağaç, dal ve her türlü bitki örtüsünün yakılması da yasak kapsamına alındı. Hasat döneminde çıkabilecek yangınlara karşı biçerdöverlere su tankeri eşlik ettirilmesi kararlaştırıldı.

DENETİMLER ARTIRILACAK!

Valilik, kaymakamlıklar, orman işletme müdürlükleri, jandarma ve emniyet birimlerinden oluşturulan ekiplerin sahada yoğun denetim gerçekleştireceğini açıkladı. Olası yangınlara karşı kamu kurumları ve özel sektörün tüm imkanlarının seferber edileceği belirtildi.

KURALLARA UYMAYANLARA CEZA!

Bursa Valiliği, alınan karar ve tedbirlere aykırı hareket eden kişiler hakkında İl İdaresi Kanunu, Orman Kanunu, Türk Ceza Kanunu ve Kabahatler Kanunu kapsamında idari ve adli işlem uygulanacağını duyurdu.
Öte yandan, Valilik tarafından açıklanan 78 mesire alanı, tabiat parkı ve izin verilen rekreasyon alanlarında vatandaşların piknik, yürüyüş ve spor faaliyetlerini sürdürebileceği bildirildi.

ORMANA GİRİŞ YASAĞI KAPSAMI DIŞINDAKİ ALANLAR!

Bursa Valiliği tarafından açıklanan karara göre, aşağıda yer alan mesire alanları, tabiat parkları ve izin verilen rekreasyon alanları ormanlara giriş yasağı kapsamı dışında tutuldu.
Mudanya Güzelyalı, Altıntaş Çamlıbel, Bursa Millet Ormanı, Gemitepe ve Eylültepe mesire alanları başta olmak üzere; Kestel, Nilüfer, Osmangazi, Yıldırım, Gemlik, Orhangazi, İnegöl, Karacabey, Keles, Mustafakemalpaşa, Orhaneli ve Büyükorhan ilçelerinde bulunan toplam 78 mesire alanı ve tabiat parkında vatandaşlar piknik, yürüyüş ve spor faaliyetlerini sürdürebilecek.
Valilik, bu alanlar dışında kalan tüm ormanlık bölgelerde araç ve yaya girişlerinin yasak olduğunu hatırlatarak vatandaşların alınan tedbirlere titizlikle uymalarını istedi.