Bursa

Osmangazi’de Üreten Kadınların 1 Yıllık Emekleri Sergiye Çıktı

Osmangazi Belediyesi tarafından vatandaşların üretime katılmalarını ve meslek edinmelerini
desteklemek amacıyla düzenlenen Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları (OSMEK)
çerçevesinde eğitim alan kadınların yıl boyunca hazırladığı eserler, yıl sonu sergisinde görücüye
çıktı.
Kadınların üretime ve istihdama katılımını destekleyen Osmangazi Belediyesi, hayata geçirdiği
OSMEK kurslarıyla kursiyerlerin hem el becerilerini geliştirmelerine hem de meslek
edinmelerine katkı sağlıyor. Osmangazi’nin farklı mahallelerinde açılan kurslara katılan kadınlar,
alanında uzman eğitmenlerden aldıkları eğitimlerle çeşitli el sanatları alanlarında kendilerini
geliştirme imkanı buluyor.
Bu kapsamda Osmangazi Belediyesi’nin Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi’nde açtığı OSMEK
kursunda eğitim gören kadınlar, yıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri el emeği ürünlere
dönüştürdü. Hazırlanan çalışmalar, Ovaakça Çeşmebaşı Hizmet Binası’nda düzenlenen yıl sonu
sergisinde vatandaşlarla buluştu. Sergiyi ziyaret eden vatandaşlar, kursiyerlerin hazırladığı
özgün eserleri yakından inceleme fırsatı buldu.


“OSMEK Kursiyerleri Harika Eserler Ortaya Çıkarttı”
Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi’nde açtıkları OSMEK kursuna katılan 21 kursiyerle bu sergiyi
hazırladıklarını ifade eden OSMEK Kurs Sorumlusu Ayşe Zengin, “Burada sergilenen ürünlerin
ortaya çıkarılmasında birçok geleneksel el nakışı ve farklı teknik kullanıldı. Bu kursa katılan
kursiyerler, usta öğreticilerden öğrendikleri bilgiler doğrultusunda birbirinden güzel eserler ortaya
çıkardı. Hazırlanan eserleri yıl sonu sergisinde vatandaşların ziyaretine açtık. Sergiyi gezen
vatandaşlar, el emeği göz nuru çalışmaları büyük beğeniyle inceledi” şeklinde konuştu.


“Başkan Erkan Aydın’a Çok Teşekkür Ediyorum”
Ovaakça Çeşmebaşı Mahallesi sakinleri tarafından birbirinden özel el sanatları çalışmaları
yapıldığını belirten Osmangazi Halk Eğitim Merkezi Müdürü Zeynep Terece ise, “Osmangazi
Belediyesi ile ortaklaşa yürüttüğümüz proje kapsamında vatandaşlara eğitimler veriyoruz.
Yapılan çalışmalardan dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a çok teşekkür
ediyorum. Halkımıza ulaşmamız ve hizmet etmemiz için bizlere önemli bir imkan sundukları için
kendilerine minnettarız. Sadece burada değil, Osmangazi ilçesinin tüm mahallelerinde OSMEK
kursları aracılığıyla eğitimlerimizi vermeye devam ediyoruz. Ovaakça Çeşmebaşı
Mahallesi’ndeki kurs merkezinde 21 kursiyer eğitim aldı. Kursiyerlerimizin ortaya çıkardığı
birbirinden güzel ve özgün eserler bizleri gururlandırdı” ifadelerini kullandı.